Bócz Péter

LÉPÉSELŐNY - OKTATÓ

Bócz Péter vagyok, gyakorló pedagógus, apja egy nagyszerű lány- és egy életre való fiúgyermeknek. A tanulást és tanítást így már három vonalon éltem túl, illetve élem át.

Egyrészt saját tanulmányaim során, ahol az újra és újra felbukkanó akadályoknak és akadályozóknak (nevezzük tanároknak) „hála” viszonylag gyorsan megszereztem tanulási kudarcélményeimet. Ezek az általános iskolától kezdve kísértek a középiskolán át, és értek utol a főiskolai és az egyetemi képzésben is időnként.

Másik ilyen vonal a munkám, mely során tanulásban akadályozott gyerekek oktatásával foglalkozom. Az ő esetükben szinte alig beszélhetünk hagyományos oktatásról.

A harmadik vonal pedig a gyermekeim tanulmányai. Lányom az, aki már négy éve jár iskolába, és akinek a tananyag bővülésével és mennyiségi növekedésével egyre nagyobb szüksége lesz egy jó tanulási módszerre.

Pedagógus bölcsészként a hagyományos és az alternatív pedagógiák módszertanába is szereztem rálátást. A különbségeket sokáig sorolhatnám, de az biztos, hogy a tananyag elsajátítását egyik módszer esetében sem lehet „megúszni”. A különböző temperamentumú, családi hátterű és motiváltságú gyermekeknél természetesen eltérő ütemben történik az előrehaladás, de mindenképpen szükség van egy (vagy több) jól működő tanulási módszerre, stratégiára.

A Lépéselőny éppen egy ilyen, jól felépített lépésekből álló, hatékony támogatója az elsajátítás folyamatának. Segít olyan tanulási szokásokat kialakítani, melyek birtokában valószínűleg én is jobban vettem volna az akadályokat gyermekkoromban, és amelyekkel igyekszem segíteni saját és a gondjaimra bízott gyermekek tanulását, hogy az iskola ezáltal kellemesebb élmények és sikerek forrása lehessen.